Masz pytania ? Napisz do mnie!

    • Jak zwiększyć zyski ze sprzedaży

    Zwiększaj zyski, nie podnoś sprzedaży

    Jak zwiększyć zyski ze sprzedażyW sprzedaży podniecające są zyski

    Miałem okazję i przyjemność uczestniczyć w tym roku w szkoleniu ze sprzedaży internetowej. Byłem mocno podekscytowany szkoleniem ze sprzedaży, bo od kilku lat zajmuje się sprzedażą, a podobno sprzedawanie, to najbardziej podniecająca rzecz jaką można robić w ubraniu.

    Szkolenie prowadziło dwóch przedsiębiorców, którzy na początku zadali pytanie: „Jak jest cel szkolenia?”, odpowiedź z sali brzmiała: „Chcemy nauczyć się więcej sprzedawać”. „Szanowni Państwo”, zaczął prowadzący, „…więcej sprzedawać może każdy, ale nie każdy potrafi zarabiać. Dlatego Wy powinniście się zajmować zarabianiem.” Ten pomysł był tak prosty, tak oczywisty, podany bez owijania w bawełnę, że zacząłem się zastanawiać, dlaczego wcześniej sam na to nie wpadłem. Ponieważ jednak kopiowanie to jedna z najwyższych form pochlebstwa, postanowiłem zostać zwolennikiem tej idei, skopiować ten sposób myślenia i działać według niego. To zdanie stało się motywem przewodnim tego dwudniowego szkolenia i pozwoliło odbierać przekazywane treści w zupełni innym kontekście…kontekście zysku, a nie sprzedaży.

    Czym zajmuje się Twoja firma?

    Teraz kiedy ktoś pyta mnie czym zajmuje się moja firma, odpowiadam w jaki sposób rozwiązujemy problemy klientów w takim to a takim obszarze.  W głębi duszy przypominam sobie jednak, że na to pytanie jest druga odpowiedź, równie dobra. Czym zajmuje się  moja firma? Zarabianiem pieniędzy. Nie powinien to być cel nadrzędny, jednak trzeba mieć go na uwadze przy kalkulowaniu ofert i gwarantowaniu klientowi odpowiedniego poziomu obsługi. Po prostu, robić świetną robotę za godziwe pieniądze. Firma musi generować zyski!

    Walka o wyższe zyski

    Obserwuję jak wiele firm na rynku zajmuje się podnoszeniem wielkości sprzedaży. Obserwuję jak handlowcy mający tylko jedno narzędzie – cenę. Obniżają ją do granic przyzwoitości, uprawiając pornografię cenową. Ponieważ firmy sprzedające coraz taniej, zarabiają coraz mniej, oferują coraz mniej wartości dla klienta. Zadaję siebie pytanie: „Czy ktokolwiek; firma, handlowiec, sprzedawca, klient na tym zyskują?”

    Warto zastanowić się, czy poza ceną możemy przekonać klienta do tego, żeby kupił właśnie u nas. W wielu wypadkach zależy to od branży i tego na co klienci są wrażliwi: jakość obsługi, czas obsługi, opakowanie, dostępność produktu, świeżość produktu, łatwość użycia produktu. Zastanów się czy w którymś z tych kluczowych aspektów nie można małym wysiłkiem i niewielkimi kosztami podnieść parametrów tych czynników i nie rezygnować z wyższej ceny…i większego zysku.

    Co dla Ciebie jest ważniejsze w Twojej działalności: sprzedaż, czy zyski? Zapraszam do komentowania!

    2 Responses to Zwiększaj zyski, nie podnoś sprzedaży

    1. Bardzo dobry wpis. U mnie życie zmusiło mnie do pewnych zmian.

      Musiałem pracować mniej, a zarabiać więcej dlatego skupiłem się tylko na większych zleceniach i klientach, na których mi zależy. W efekcie mogłem podnieść ceny i tym samym skupić się na lepszej obsłudze tych ważnych klientów.

      • Witaj Michał! Dziękuję za Twój komentarz. To o czym piszesz przychodzi z czasem, doświadczeniem i pozycją rynkową, a także świadomym wyborem priorytetów. Te wszystkie czynniki pozwalają zdecydować kto jest dla Ciebie i Twojej firmy „ważny”. Gratuluję obrania kursu…kursu na sukces!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Sposoby na pozyskanie klientów!


    Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


    Imię:

    E-mail:


    polityka prywatności

    Dołącz