Masz pytania ? Napisz do mnie!

    • Grunt pod klientów z polecenia trzeba dobrze przygotować

    Rozsiewaj ziarno rekomendacji i zbieraj obfite plony

    Zasiewaj ziarno rekomendacji mówiąc o mnie innym

    Grunt pod klientów z polecenia trzeba dobrze przygotować i zasiać ziarno rekomendacjiPozyskiwanie klientów z polecenia to proces. Rozpoczynasz go zasiewając ziarno rekomendacji. Aby być polecanym musisz mieć odpowiednia nastawienie. Musisz czuć, że jesteś godnym polecenia i nastawić się na pozyskiwanie klientów z polecenia. Informuj swoich znajomych, przyjaciół, rodzinę, klientów, dostawców, podwykonawców o tym, że chętnie przyjmiesz nowych klientów. Zwłaszcza klientów z polecenia. Prosząc wspomniane osoby, aby powiedzieli o Tobie, Twojej firmie, produktach czy usługach innym, dajesz wyraźny znak, że mogą to robić – mogą Cię polecać.

    Zwiększaj prawdopodobieństwo rekomendacji

    Wielu klientów nigdy nikogo nie poleca, bo nikt ich nigdy o to nie poprosił. Wielu klientów nigdy Ciebie nie poleci, bo nie wiedzą czy sobie tego życzysz. Są klienci, którzy tego nie robią, bo nie wiedzą jak zareagujesz, kiedy przekażą komuś Twoją wizytówkę, adres e-mail lub numer telefonu. Poinformuj ich, że jest to jak najbardziej na miejscu. Daj im wyraźnie do zrozumienia, że jest to mile widziane i w zasadzie jest najwyższą formą uznania i podziękowania z ich strony za jakość Twojej obsługi. Jedno jest pewne – 100% osób, których o to nie poprosisz na pewno nie będą mówić innym o Tobie. Jest jednak prawdopodobieństwo, że część z tych, których o to poprosisz rozniosą wiadomość o tym ze jesteś i jesteś świetny w tym co robisz w swoim środowisku.

    Wysoka jakość nie daje polecenia

    Czy jesteś gotowy zaryzykować nie proszenie ludzi o to, żeby opowiadali o Tobie innym? Ja zaryzykowałem nie mając kompletnie świadomości, że o polecanie trzeba aktywnie zabiegać. Wyszedłem z błędnego założenia, że wysoka jakość świadczonych usług wystarczy. Ilość poleceń w stosunku do wszystkich wykonanych zleceń była na śmiesznym poziomie ok. 5%. Teraz już wiem, że zbyt rzadko prosiłem ludzi, aby nie trzymali mojego istnienia w tajemnicy przed swoimi znajomymi. Być może z obawy przed zaburzeniem istniejącej relacji? Być może ze strachu przed odmową? A może w nadziei, ze to samo przyjedzie i jest to tylko kwestia czasu? Te 3 „być może” kosztowały z pewnością nie jedno zlecenie. Odrobiłem lekcję i teraz ciągłe proszę ludzi, żeby mówili o mnie innym.

    Mam jeszcze miejsce dla nowych klientów z polecenia

    Jeżeli chcesz, żeby marketing szeptany zadziałał dla Ciebie, daj ludziom znać, że nigdy nie jesteś zbyt zajęty aby przyjąć nowych klientów. To niepozorne stwierdzenie zasiewa ziarno rekomendacji. Jesteś zainteresowany nowymi klientami lub lepiej – możesz być zainteresowany. Szukasz, ale nie robisz tego rozpaczliwie. Jesteś pewny siebie, swojego produkty czy usługi i wartości, które oferujesz. W zasadzie robiąc to co robisz pomagasz klientom rozwiązać jakiś problem, z którym się borykają. Musisz im tylko stworzyć takie możliwości. Proś o polecanie i ułatwiaj ten proces swoim klientom tak bardzo, jak to tylko możliwe. W Twoim interesie leży to, żeby jak najwięcej ludzi rozsiewało dobre wieści o Tobie i Twoim biznesie. Jednak nikt inny nie zrobi tego za Ciebie. Zacznij rozsiewać ziarno rekomendacji.

    A ty jak często rozsiewasz ziarno rekomendacji Twojego biznesu? Zapraszam do komentowania!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Sposoby na pozyskanie klientów!


    Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


    Imię:

    E-mail:


    polityka prywatności

    Dołącz