Masz pytania ? Napisz do mnie!

Organizacja networkingowa – jak wybrać? cz.4

Organizacja networkingowa może przynosic wiele benefitów swoim członkom. Warto wybrać dla siebie tę właściwą, żeby sensownie wykorzystać jej pełny potencjał do rozwoju siebie i własnego biznesu. Poznaj kolejne czynniki, które powinny decydować o wyborze organizacji networkingowej adekwatnej do Twoich potrzeb.

Organizacja networkingowa wymaga zaangażowania

Grupy networkingowe to grupy przedsiębiorców, które spotykają się w celu rozwijania swoich firm przez rekomendacje oraz zarabiania większych pieniędzy z klientami z polecenia. Przedsiębiorcy praktykujący zorganizowany networking chcą obsługiwać właśnie takich klientów – klientów pozyskanych dzięki rekomendacjom.

Uczestnictwo polega na aktywnym dzieleniu się swoimi kontaktami biznesowymi i sprowadza się do:

  1. Frekwencji na regularnych spotkaniach – jeśli Cię nie ma na spotkaniu, to jak chcesz się dzielić kontaktami? Jak chcesz budować relacje oparte na zaufaniu?
  2. Rekomendacji – poleceniom naszych partnerów biznesowych do ich potencjalnych klientów lub dzieleniu się kontaktami przez zapraszanie gości.
  3. Zaangażowania w pełnienie roli w grupie – każdy członek grupy networkingowej poza dwoma podstawowymi w/w formami aktywności powinien uczestniczyć w pracach organizacyjnych grupy. Dzięki niewielkiemu wysiłkowi każdej osoby grupa może sprawnie funkcjonować w długim horyzoncie czasowym.

Dobre organizacje networkingowe zwykle określają minimalny wkład w poszczególnych obszarach dla utrzymania wysokiej efektywności grup. Grupa networkingowa jest jak łódź wiosłowa – wszystkie ręce na pokład i trzeba wiosłować. Nikt nie jest uprzywilejowany. Jeżeli chcesz korzystać z wysiłków grupy, samemu też musisz się zaangażować. W networkingu nie ma miejsca na pasażerów na gapę. Networking jest dla aktywnych. Minimalny wkład oznacza, że organizacja networkingowa poważnie traktuje swoich członków.

Kluczowe pytania:

  • Jaki rodzaj zaangażowania jest wymagany w organizacji networkingowej do której masz zamiar dołączyć?
  • Ile rekomendacji średnio przekazują sobie członkowie na spotkaniach?

Jestem tu dla pieniędzy

Członkowie grup networkingowych spotykają się po to, żeby zarabiać pieniądze. Networking ponosi za sobą pewne koszty finansowe i czasowe. Warto wiedzieć jakiej stopy zwrotu z zasobów zainwestowanych w profesjonalny networking możesz oczekiwać.

Kluczowe pytania:

  • Ile przeciętnie zarobili w skali roku członkowie organizacji networkingowej do której chcesz dołączyć?
  • Jakie są całkowite koszty uczestnictwa w grupie networkingowej do której masz zamiar dołączyć?
  • Jakie inne korzyści, poza finansowymi, uzyskują członkowie tej grupy?

Narzędzia networkingowe

Dobra organizacja networkingowa powinna zapewnić narzędzia networkingowe – narzędzia uczące, wspomagające i rozwijające Twoje umiejętności jako skutecznego networkera. Cześć z tych narzędzi z powodzeniem można wykorzystać również w szerszym kontekście prowadzenia firmy. Narzędzia powinny być stosunkowo proste w użyciu. Mają ułatwiać Twoje starania, a nie komplikować życie. Mają stwarzać możliwości i okazje, a nie wprowadzać zamieszanie.

Kluczowe pytanie:

Jakie narzędzia networkingowe oferuje Tobie organizacja networkingowa do której masz zamiar dołączyć?

Organizacja networkingowa edukuje swoich członków

Dobra organizacja networkingowa powinna być przede wszystkim również organizacją edukacyjną. Powinna stwarzać członkom korzystne warunki do podnoszenie swoich umiejętności networkingowych i biznesowych w przyjaznym środowisku.

Służą temu szkolenia tematyczne oraz poszczególne narzędzia, a także warsztaty i seminaria prowadzone przez praktyków networkingu. Sesje networkingowe są świetną okazją do ćwiczenia się w sztuce autoprezentacji i prowadzenia rozmowy handlowej. Podobnie prezentacje 60-sekundowe oraz prezentacje 10-minutowe. Doskonałym symulatorem spotkań handlowych są spotkania 1-na-1 – spotkania z członkami naszej grupy, które pozwalają dowiedzieć się więcej o naszych partnerach biznesowych i ułatwić proces rekomendowania ich naszym klientom. Świetnym polem do trenowania wykorzystywania telefonu jako narzędzia w biznesie jest również zapraszanie gości. Pełnienie dodatkowych funkcji w grupie rozwija umiejętności organizacyjne.

Dobre organizacje networkingowe tworzą przyjazne i życzliwe środowisko podnoszenia umiejętności w trakcie działania – „uczenie przez robienie”. Im więcej wysiłku na spotkaniach networkingowych, tym mniej potu u klienta.

Kluczowe pytanie:

  • Czego możesz nauczyć się uczestnicząc w organizacji networkingowej, do której masz zamiar przystąpić?

Śledź kolejne wpisy i poznaj kolejne czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę wybierając właściwą organizację networkingową dla Ciebie. Zapraszam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sposoby na pozyskanie klientów!


Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


Imię:

E-mail:


polityka prywatności

Dołącz