Masz pytania ? Napisz do mnie!

    • Informacja zwrotna w marketingu referencyjnym

    Marketing szeptany potrzebuje informacji zwrotnej

    Profesjonalny marketing szeptany Marketing szeptany bazuje na informacji od klienta

    Cała idea marketingu referencyjnego opiera się na polecaniu. Jest polecający, potencjalny klient i polecany.Co mówią o Tobie Twoi partnerzy biznesowi? Co mówią o Tobie twoi klienci? Czy na prawdę jesteś polecanym godny polecenia?

    Jak postrzega Cię klient?

    Jeśli masz wrażenie, że jesteś godny rekomendacji, a  mimo tego nie zdobywasz nowych klientów z polecenia, być może jest to tylko Twoje wrażenie. Być może Twoja opinia jest bardzo ciekawa, ale nie ma kompletnie żadnego znaczenia. To przecież Twoi klienci są najlepszymi recenzentami Twojej działalności. Najważniejsze czy w ich odczuciu jesteś godny polecenia. Twój marketing szeptany może albo działać na Twoją korzyść, albo przeciwko Tobie. Zapytaj ich co sadzą na temat Twojej osoby, Twojej firmy, Twoich produktów lub usług. Zapytaj o jakość obsługi oraz o to, co im się najbardziej podoba. Zapytaj klientów o to, co nie działa tak, jak powinno i co trzeba poprawić. Zaznacz, że to nie jest moment na poklepywanie się po plecach. Żadnej litości. W marketingu referencyjnym nie potrzebujesz współczucia. Potrzebujesz rzetelnej informacji zwrotnej o sobie. Szukasz krytycznych uwag, żebyś mógł zareagować i jeszcze lepiej obsługiwać klientów.

    Brak opinii to zła opinia

    Marketing szeptany jest jak miecz obosieczny, dlatego trzeba ciągle monitorować informacje zwrotne od klientów. Znakomita większość klientów, którzy są niezadowoleni z Twoich usług nigdy nie powie Ci o tym. Zatrzymają to dla siebie, lub co gorsza podzielą się negatywna opinią na Twój temat w swoim otoczeniu. Złe wieści roznoszą się z prędkością światła. Słyszałem kiedyś, że zła opinia może przynieść dziesiątki zrażonych potencjalnych klientów, bo rozchodzi się w generacjach. 5 niezadowolonych klientów powie swoim znajomym, np. każdy z nich tylko 10. To w efekcie daje aż 55 osób negatywnie nastawionych do Twojej usługi, produktu, Twojej firmy lub do Ciebie. W marketingu referencyjnym takie zjawisko to prawdziwy strzał w stopę.

    Prawdziwa lojalność rodzi się w bólach

    Jednocześnie Ci, którzy zgłaszają uwagi co do jakości są bardziej lojalni. Może wynikać to z tego, że zgłaszając wniosek racjonalizatorski w zakresie obsługi lub jakości produktu już zaangażowali się w  proces ulepszania Twojego biznesu. Część z nich nie powie Ci nic, zanim ich nie zapytasz. Nie każdy zapytany odpowie od razu. Ważne jest jednak to, żeby dawać częste okazje do wyrażania opinii na nasz temat. Zachęcaj do tego klientów i okazuj tym samym jak bardzo Ci na nich zależy. Czasami przełknięcie gorzkiej prawdy o zawaleniu sprawy z klientem nie jest przyjemne. Lepsze jednak to, niż powolna śmierć firmy z powodu nieświadomie zatajonych negatywnych opinii i odejścia klientów do konkurencji.

    Marketing szeptany nie pozwala osiadać na laurach w obszarze znakomitej obsługi klienta. Cyklicznie sprawdzaj zadowolenie klientów, tak, że stanie się to Twoim nawykiem. Jeśli masz taką potrzebę stwórz formularz badania satysfakcji klienta. Zbieraj wyniki, analizuj je, wyciągaj wnioski i wprowadzaj ulepszenia. Co najważniejsze monitoruj postępy w czasie i sprawdź jak przełoży się to na ilość nowych klientów, w tym ilość nowych klientów pozyskanych z polecenia. Powodzenia!

    Jak często pytasz swoich klientów o ich opinie na temat Ciebie i Twojej firmy? Zapraszam do komentowania!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Sposoby na pozyskanie klientów!


    Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


    Imię:

    E-mail:


    polityka prywatności

    Dołącz