Masz pytania ? Napisz do mnie!

Dobry marketer jest konsekwentny w swoich działaniach

W biznesie występuje wiele chorób, które toczą przedsiębiorców i prowadzone przez nich firmy. Część z tych chorób jest szkodliwa, niektóre śmiertelne. Jedną z najbardziej zabójczych chorób dla budowania wizerunku specjalisty oraz zakorzenienia się w świadomości potencjalnych klientów jest brak konsekwencji. Chodzi o konsekwencję rozumianą w dwóch płaszczyznach: konsekwencję operacyjną i konsekwencję komunikacyjną. Jeśli opanujesz obie będziesz zdobywać więcej klientów…to nieuniknione. Pytanie tylko: czy wytrwasz?

Dobry marketer i konsekwencja operacyjna

Konsekwencja i powtarzalność buduje zaufanie. W zasadzie w tym jednym zdaniu zawarty jest sens całego akapitu. Zastanów się komu bardziej ufasz: komuś kto przez 10 lat prowadzi szkolenia? Czy może komuś kto przez 10 lat 20 razy zmieniał branże? Komu bardziej ufasz: komuś, kto tak samo konsekwentnie komunikuje swój przekaz marketingowych, swoją politykę cenową i sposób współpracy z dystrybutorami, czy komuś kto co miesiąc zmienia ten przekaz?

Na kim możesz polegać? Na specjaliście, który konsekwentnie miesiąc po miesiącu i rok po roku buduje Twoją świadomość dotyczącą swojej oferty, produktów lub usług które oferuje? A może na kimś, kto co kwartał zmienia ofertę i adresuje ją do nowych grup klientów? Wolisz skorzystać z teoretycznie takiej samej oferty firmy, która jest na rynku od lat i ma udane realizacje oraz liczne referencje czy od nowego podmiotu, który stawia na rynku pierwsze kroki?

Dobry marketer buduje wiarygodność

Co możesz powiedzieć o kimś, kto pracuje w swojej branży od lat, miał do czynienia z różnymi przypadkami, rozwiązał setki problemów swoich klientów – słowem ma doświadczenie, wiedzę i praktykę? Czy ktoś taki budzi u Ciebie zaufanie? Czy obcowanie z tematem, którym zajmuje się od dawna nie wpływa korzystnie na sposób w jaki go postrzegasz? Widzisz w nim specjalistę, a być może nawet eksperta!

A co z młodymi pistoletami? Skąd wiesz czy taki kogucik nie przerabia procesów biznesowych obsługi klienta po raz pierwszy właśnie na Tobie? Niestety frycowe trzeba zapłacić, dlatego dla wielu firm ten pierwszy rok działalności bywa tak zabójczy. W pierwszym roku wykonują wiele nerwowych ruchów, bo nie stać ich na to, żeby rozwijać firmę konsekwentnie budując swoją markę.

Dobry marketer i konsekwencja komunikacji

Spotykam przedsiębiorców, którzy chcieliby szybko pozyskiwać klientów z polecenia. Tymczasem nie dali sobie jeszcze wystarczająco dużo czasu, żeby być na rynku, ani wystarczająco dużo czasu żeby nauczyć swoich klientów jak, gdzie i kiedy powinni ich polecać. Są to firmy, które chcą szybko zbudować wizerunek. Aplikują mnóstwo przekazu marketingowego w bardzo krótkim czasie. Strzelają szybko, ale niecelnie. Opróżniają cały magazynek w mgnieniu oka. Już po miesiącu, góra po kwartale kończą im się albo pomysły, albo pieniądze, albo i jedno i drugie.

Brak konsekwencji w działaniu – wykonywaniu swojej podstawowej działalności w dłuższym okresie powoduje, że zbyt mała ilość potencjalnych klientów oraz tych, którzy zostali ostatecznie klientami mogli oswoić się z Twoją działalnością.

Podobnie rzecz ma się z przekazem marketingowym i różnymi kanałami jego dystrybucji ; PR, reklama w różnych formach, marketing szeptany czy inne sposoby pozyskiwania klientów. Ci, którzy szybko się zniechęcają nie dają sobie szans na to, żeby zadziałał dla nich efekt czasu i ilości powtórzeń, które należy wykonać, aby uzyskać przyzwoity efekt w postaci rozpoznawalności firmy, marki czy danej osoby. Nie pozwalają sobie na edukowanie swoich odbiorców. Liczą raczej na szybką sprzedaż.

Niech czas gra na Twoją korzyść

Czas i tak upłynie, nie masz na to żadnego wpływu. To na co masz wpływ to stworzenie planu budowania swojego wizerunku oraz marki swojej firmy. To na co masz wpływ to zaplanowanie i wykonanie działań, które konsekwentnie będą budowały Twój wizerunek specjalisty, a z czasem eksperta. Wszystko po to, żeby z czasem było Ci coraz łatwiej. Od Ciebie zależy na co spożytkujesz Twój pierwszy rok w biznesie oraz drugi i trzeci i czy po tym czasie będziesz mógł zbierać pierwsze żniwa konsekwentnego budowania odpowiedniego wizerunku w umysłach Twoich klientów.

Ci, którzy planują i realizują swoje zadanie w tym obszarze odnoszą sukcesy i mają coraz więcej energii na rozwijanie swoich firm. Ci, którzy nie odrabiają tego zadania domowego i są zbyt zajęci na przygotowanie planu, jeśli jakoś przetrwają pierwszy rok, zwykle pod koniec drugiego lub trzeciego roku są wypruci z energii. Mają wrażenie, że zrobili już wszystko, kończą im się pomysły i spada ich motywacja. Oprócz ciężkich trzech lat w biznesie zwykle są w takiej sytuacji, jakby musieli zaczynać wszystko od zera.

Konsekwencja w działaniu i konsekwencja w komunikacji marketingowej nie jest specjalnie podniecająca, nie jest sexy. Można powiedzieć, że konsekwencja jest wręcz nudna, ale za to zabójczo skuteczna. Nie wiem jak Ty, ale jeśli miałbym do wyboru bycie sexy czy bycie odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą zawsze wybieram to drugie!

A Ty na ile jesteś konsekwentny w Twojej komunikacji marketingowej i obszarze Twojej działalności? Zapraszam do komentowania!

5 Responses to Dobry marketer jest konsekwentny w swoich działaniach

  1. Ewa

    Poza konsekwencją przydaje się naturalność, praktykującym networking polecam http://www.youtube.com/watch?v=xkqd6T399tQ

  2. Paweł

    zajmuję się od dwuch lat remontami i wykończeniami w olsztynie. nie ma co ukrywać ze kryzys i jego nagłaśnianie zle działa na liczbę klientów (w określonym czasie). prace wykonane solidnie czysto szybko terminowo i w przystępnej dla klienta cenie właściwie gwarantuja mi z czasem klienta (czasem wielu) z polecenia. od tygodnia w koncu odpoczywam ale z drugiej strony brak telefonów mnie dręczy i nie wiem czy jutro czy za miesiąc wpadnie mi jakies zlecenie. to co przeczytałem powyżej ma sens nawet w mojej branzy. czesto tak zawalę sie pracą ze nawet nie mam kiedy jechać zobaczyc i wycenic inne roboty na bierząco. a jak w koncu mam weekend to juz nie mam sił zeby wyceniac i tracę na tym. robię to prywatnie poniewaz chcę narazie wyrobic sobie pewną ,,klientelę,, i zeby poznało mnie i doceniło jak najwiecej ludzi. piszę bo wpadłem na pomysł: czy osoba prywatna jak ja moze być promowana przez jakieś osoby bądź serwisy w zamian za promocję ich np na portalach społecznościowych? czy to zdałoby egzamin? podniosło mi liczbę potencjalnych klientów? i z kim w taki układ wejść (o ile to ma sens)?

    • Witaj Pawle!
      Dziękuję za Twój komentarz. Pozyskiwanie klientów z polecenia świetnie funkcjonuje, zwłaszcza w działalnościach usługowych, w tym remontowo-budowlanej. Mam wrażenie, że znacznie łatwiej jest promować firmę niż osobę fizyczną.
      Najważniejsze jednak, żeby wyrobić sobie markę. Nie wiem, czy pomysł o którym piszesz może zdać egzamin. Spróbuj i daj znać jak Ci poszło. Pozdrawiam

      • Witajcie

        Z punktu widzenia bezpieczeństwa podatkowego promowanie osoby fizycznej (rozumiem, że nie masz zarejestrowanej firmy) jest dość ryzykowne. Promując się w internecie w sposób jaki masz na myśli możesz stać się po prostu łatwym łupem dla służb skarbowych.

        • Witaj Monika! Dzięki za komentarz.Zgadzam się z Tobą, dlatego napisałem, że łatwiej promować firmę, choć nie miałem na myśli bezpieczeństwa w zakresie zgodności z przepisami podatkowymi, a raczej większe zaufanie do podmiotów gospodarczych. Firma, która ma obowiązek prowadzenia księgowości z pewnością ma większą wiarygodność w oczach „skarbówki”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sposoby na pozyskanie klientów!


Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


Imię:

E-mail:


polityka prywatności

Dołącz