Masz pytania ? Napisz do mnie!

    • Zostań mistrzem w tym co robisz

    Dobry marketer chce zostać guru swojej profesji

    MIstrz marketingu podejmuje działaniaDobry marketer specjalizuje się w swojej dziedzinie

    Nie zawsze znaczenie ma to co robisz, lecz jak to robisz. Wąska specjalizacją to jedno z najlepszych narzędzi dobrego marketera. Sprawdź jak stopień specjalizacji może wpłynąć na Twoje dochody.

    Generaliści

    Niedawno dowiedziałem się, że firmy można podzielić na 4 grupy, w zależności od specjalizacji w swojej profesji. I tak 60% firm stanowią tzw. „generalisci”. Mają szeroką ofertę, generalnie zajmują się wszystkim, dajmy na to w finansach – leasingiem, kredytami, pożyczkami, factoringiem i innymi. Ta grupa musi ciągle zabiegać o klientów bo konkurencja jest bardzo duża. Nie mają też nic specjalnego do zaoferowania, bo ich oferta jest bardzo szeroka. Przedstawiciele tej grupy ciągle uganiają się za klientami i zarabiają najmniej.

    Specjaliści

    Drugą grupą są „specjaliści” – firmy, które w swojej dziadzinie zajmują się jedną konkretną, dość wąską działką. Stanowią oni ok. 30% firm w swojej profesji. W odniesieniu do finansów mógłby to być leasing…tylko i wyłącznie leasing. Żadnych kredytów dla firm i pożyczek dla osób indywidualnych. Tylko leasing. Tacy specjaliści mogą zarabiać do 20% więcej niż „generaliści”. Oznacza to, że nawet jeśli pozostałe warunki oferty są takie same, to z racji tego, ze jesteś specjalistą klient jest gotów zapłacić do 20% ceny więcej za skorzystanie z Twoich usług. Jest to pierwszy poziom specjalizacji. Te dwie grupy – generaliści i specjaliści stanowią aż 90% wszystkich firm z danej profesji. Dobry marketer wie, że warto być co najmniej specjalistą.

    Eksperci i guru

    Dopiero powyżej tego poziomu zaczyna się prawdziwa magia specjalizacji. Kolejny poziom to eksperci. Poziom ekspercki osiąga tylko 6% wszystkich firm lub osób w swojej profesji. Tutaj to ekspert staje się przedmiotem pożądania klienta. Klienci szukają ekspertów w swojej dziedzinie. W odniesieniu do finansów mógłby to być jeden z ekspertów od leasingu nieruchomości. Pozostałe 4% wszystkich firm czy osób to celebryci swojej profesji – prawdziwi guru w tym, co robią. Prawdziwa gwiazda, o której się mówi i pisze. Jeśli jesteś w tych dwóch grupach nie musisz się martwić o pozyskiwanie nowych klientów. Klienci sami będą zabiegać o możliwość skorzystania z Twojej oferty. W tej grupie rzadko rozmawiamy o cenie, bo potrzebujemy eksperta lub guru i za to jesteśmy w stanie słono zapłacić.

    Droga do osiągnięcia pozycji guru jest długa i ciężka, ale jak mówi stare chińskie przysłowie: „nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. Warto zastanowić  się jak uciec z poziomu generalistów zostając specjalistą w swojej dziadzinie i zarabiać 20% więcej pieniędzy. To pierwszy krok na drodze do stania się ekspertem, a później, kto wie, może słynnym guru od finansów, sprzedaży, networkingu czy tego, czymkolwiek się zajmujesz.

    A Ty na jakim poziomie specjalizacji jesteś w Twojej firmie? Zapraszam do komentowania!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Sposoby na pozyskanie klientów!


    Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


    Imię:

    E-mail:


    polityka prywatności

    Dołącz