Masz pytania ? Napisz do mnie!

    • Określ swój rynek docelowy

    Dobry marketer definiuje swój rynek docelowy

    Rynek docelowy i jego określanie

    Dobry marketer wie do kogo kieruje swoją ofertę

    Jeśli nie wiesz gdzie jest twój rynek docelowy, to działasz po omacku. Czy działając na ślepo możesz być dobry jako marketer? Aby określić swój rynek docelowy zadaj sobie kilka kluczowych pytań:

    • Kim jest klient, do którego chcesz dotrzeć?
    • Jaki klient spełnia Twoje oczekiwania w kontekście:
      • rentowności?
      • jakości relacji?
      • zaangażowania w obsługę?
      • możliwości generowania poleceń do nowych klientów?
    • Dla kogo przeznaczona jest Twoja usługa, produkt?
    • Kto najbardziej na tym skorzysta?

    Poświęć czas i dokładnie określ swój rynek docelowy. W marketingu referencyjnym im będziesz bardziej precyzyjny, tym szybciej osiągniesz swoje cele marketingowe.

    Rynkiem docelowy z pewnością nie jest ktoś, ktokolwiek, każdy. Ludzie, którzy nie mają jasno sprecyzowanego rynku docelowego dla swoich usług czy produktów są zbyt rozproszeni. Nie potrafią się skupić, a przez to nie osiągają pożądanych wyników w sprzedaży. To skutkuje prowadzeniem tradycyjnych działań sprzedażowych opartych na prawie wielkich liczb. Przykładowo, żeby sprzedać 1 usługę musisz odbyć 3 wizyty handlowe. Żeby umówić się na 3 wizyty handlowe, musisz wykonać 10 telefonów. Żeby z sukcesem dodzwonić się do 10 potencjalnych klientów musisz mieć bazę 15-20 potencjalnych klientów. Dobry marketer tak nie działa.

    Jeżeli prowadzisz działania w taki sposób, to ograniczasz rozwój swojego biznesu do czasu który masz i ciągle musisz polować. Poświęcasz czas na powtarzanie tego cyklu, a  nie na rozwijanie firmy wykorzystując marketing referencyjny. W ogóle nie korzystasz z siły marketingu szeptanego i z dźwigni, którą może zapewnić Tobie i Twojej firmie. Kiedy skupiasz się na wszystkich, to nie dostaniesz nikogo.

    Sprzedawanie każdemu, komukolwiek lub komuś przypomina działanie pełne chaosu i zwykle owocuje pracą z klientami o niskiej rentowności. Takie działanie powodują przytłoczenie i w efekcie nie dają żadnej efektywności.

    Kiedy określisz swój rynek docelowy, zdefiniujesz również kim są Twoi potencjalni partnerzy biznesowi oraz  gdzie powinieneś ich szukać, aby dotrzeć do klientów na tym rynku. Będziesz mógł wtedy wykorzystać swoją strefę kontaktów. Sprzedawanie w zespole jest znacznie łatwiejsze niż w pojedynkę. Dobry marketer po prostu definiuje swój rynek docelowy.

    Określenie rynku docelowego pozwoli Ci działać z siłą i dokładnością lasera. Promienie słoneczne zbyt rozproszone mogą co najwyżej poparzyć skórę w trakcie opalania. Działanie na dokładnie określonym rynku docelowym to praca w skupieniu. Te same promienie słoneczne skupione w wiązkę mogą przecinać stal. Dobry marketer działa z siłą i precyzją lasera.

    A czy Ty określasz precyzyjnie swój rynek docelowy? Co stanowi dla Ciebie największe wyzwanie w określeniu rynku docelowego? Zapraszam do komentowania!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Sposoby na pozyskanie klientów!


    Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


    Imię:

    E-mail:


    polityka prywatności

    Dołącz