Masz pytania ? Napisz do mnie!

4 najpotężniejsze słowa w networkingu cz.2

W pierwszej części wpisu o 4 najpotężniejszych słowach w networkingu napisałem jak potężną moc mają słowa DZIĘKUJĘ i PRZEPRASZAM. Czas napisać o dwóch pozostałych, chyba jeszcze mocniejszych.

W networkingu trzeba prosić o pomoc

Trzecie najpotężniejsze słowo w networkingu to słowo PROSZĘ.  Ma magiczną moc pozyskiwania dla Ciebie tego, czego potrzebujesz. Jak wiele osób nie dostaje tego czego chce, bo zapominają albo nie potrafią o to poprosić. Odczuwają psychiczny dyskomfort jeśli mają poprosić kogoś o przysługę. Boją się zaciągnąć zobowiązanie, to palące poczucie że są komuś coś winni, albo że coś komuś zawdzięczają.

Tymczasem otaczają nas ludzie, którzy LUBIĄ POMAGAĆ INNYM. Prosząc ich o przysługę dajesz im okazję zrobić to co lubią robić – pomagać innym. Nie mówię tu oczywiście o wykorzystywaniu innych ludzi – byciu biorcą, który ciągle czegoś potrzebuje od innych, ale sam nie wnosi nic pozytywnego w życie i działalność biznesową innych ludzi. Po prostu jeśli nie poprosisz innych ludzi o pomoc, to jak spodziewasz się ją od nich otrzymać?

Najlepiej jeśli potrafisz zwrócić się o pomoc czy przysługę do konkretnej osoby. Proś klientów i partnerów żeby Cię polecali, udostępniali Ci namiary do zaufanych dostawców i wykonawców. Proś o rzeczy małe, średnie czy wymagające dużego wysiłku. Nie zakładaj, że ktoś Ci nie pomoże. Jeśli go nie poprosisz nie zrobi tego na pewno. Jeśli poprosisz o pomoc znacznie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie konkretnej pomocy, której oczekujesz.

W networkingu trzeba być skupionym na drugim człowieku

Ostatnie z wielkich słów w networkingu to magiczne słowo TY. W networkingu jest to słowo, które potrafi zdziałać cuda. W networkingu nie ma słowa JA, jest za to słowo TY, względnie, na pewnym etapie rozwoju relacji może pojawić się słowo MY. Ludzie są bardzo mocno zafiksowani na swoim punkcie – lubią, kiedy świat kręci się wokół nich. Uwielbiają słuchać i opowiadać o sobie. Taka już nasza natura. Jeśli poświęcisz drugiemu człowiekowi swój czas i uwagę możesz uzyskać od niego bardzo wiele.

Pragniemy uwagi innych, uznania oraz publiczności. Jesteśmy trochę próżni. jeśli każdy z nas będzie przez pewien czas rezygnować podczas rozmowy z myślenia o sobie, a skupi się na tym czego potrzebuje, pragnie, oczekuje, o czym myśli nasz rozmówca możemy zyskać przyszłego znajomego, kolegę z czasem być może przyjaciela, a co nie wykluczone klienta lub współpracownika. W naszych rozmowach liczy się TWOJE zdanie, TWOJE potrzeby, TWÓJ biznes i TWOI klienci – liczysz się TY. Jeśli pokarzę Ci, że nasza współpraca leży w TWOIM interesie, to czy nie warto na ten temat porozmawiać? Jeśli znajdziemy wspólny mianownik w interesach wtedy to będzie NASZE.

A jednak ciągle o tym zapominamy myśląc i mówiąc JA to, JA tamto, JESTEM taki i JESTEM owaki. Ciągle zapominamy żeby dziękować za te wszystkie dobre rzeczy które otrzymujemy od innych. Ciągle wstydzimy się przepraszać i brać odpowiedzialność za własne postępowanie oraz prosić o drugą szansę. Ciągle nie prosimy wystarczająco często o pomoc i jesteśmy rozgoryczenie tym, że nie uzyskujemy od świata tego na co zasługujemy. A może świat może nam to ofiarować…wystarczy go ładnie poprosić.

Jak często prosisz o pomoc? Czy podczas rozmów myślisz o tym czego chce Twój rozmówca? Zapraszam do komentowania!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sposoby na pozyskanie klientów!


Podaj swój e-mail i otrzymuj informacje, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z polecenia!


Imię:

E-mail:


polityka prywatności

Dołącz